Načítavam
SEO blog - kategória SEO

Niekoľko SEO pojmov, ktoré by ste mali poznať

ANALYTICS.sk   |  19.4.2011

Internet je odjakživa plný rôznych skratiek a pojmov, ktoré robia bežným užívateľom problém. Ani SEO oblasť nie je výnimkou. Prinášame pár skratiek, s ktorími sa pri budovaní SEO vášho webu určite stretnete a je dobré ich poznať.

0-9

301 Redirect – spôsob ako presmerovať návštevníka z jednej stránky na druhú.
Vždy keď zmeníte adresu svojho webového sídla, presmerujte návštevníkov zo starej stránky na novú. Tak zaistíte, že užívatelia, ktorí majú stránku napríklad uloženú v záložkách sa vždy dostanú na vašu novú adresu. 301 Redirect zároveň predáva celý PR novej stránke. Googlu prakticky odkážete: „Toto je moja stará stránka, tú od teraz ignoruj. A toto je moja nová stránka, iba túto ber do úvahy“. Google prestane indexovať starú stránku.

A

Alt text/tag atribút – popisný text obrázku alebo URL adresy na vašej webstránke.
Narozdieľ od ľudí vyhľadávače ešte nevedia čítať obrázky. Preto pridávajte vždy k obrázkom Alt text pre vyhľadávač.

Anchor text - viditeľná časť hypertextového odkazu, na ktorý sa dá kliknúť a presmeruje nás na inú stránku.

B

Blog – časť webovej stránky, kde by ste pravidelne mali publikovať obsah (napr. komentáre k sektoru kde firma pôsobí)
Každý článok na blogu je nová stránka na webe, ktorú vidí vyhľadávací robot. Je to príležitosť aby vás našli ľudia rýchlejšie a ľahšie.

Bounce rate – miera opustenia stránky
Jeden z najdôležitejších ukazovateľov online kampaní. Bounce rate je pomer medzi počtom návštevníkov, ktorí prišli na stránku a hneď odišli (bez reakcie) a celkovým počtom návštevníkov stránky. Bounce rate sa vyjadruje v percentách.

Baidu – čínsky vyhľadávač
Baidu je čínsky internetový vyhľadávač. Medzi jeho zvláštnosti patrí možnosť hľadania MP3 súborov.

Bing – vyhľadávač Bing je vyhľadávač od spoločnosti Microsoft. Dlhodobo na druhom mieste medzi internetovými vyhľadávačmi.

C

CSS – kaskádové štýly
Čast kódu vašej internetovej stránky, ktorý definuje ako budú vyzerať rôzne prvky na vašom webe. (príklad farby, hlavičky, odkazy, obrázky)

D

Doména – internetová adresa vášho webového sídla.
Je dobré mať doménu zaregistrovanú na niekoľko rokov. Väčšina vyhľadávačov uprednostňuje stránky so staršími doménami.

H

HTML – čast kódu webovej stránky, ktorý čítajú vyhľadávače
Udržujte svoje HTML čo najčistejšie, aby mohli vyhľadávače vaše stránky ľahko prečítať. Dajte čo najviac kódu súvisiaceho s layoutom do CSS. Dbajte na validitu kódu podľa W3C.

I

Indexované stránky – stránky vášho sídla, ktoré sú zaznamenané a zapísané vo vyhľadávačoch

K

Kľúčové slová – slová, ktoré užívatelia zadávajú pri vyhľadávaní
Každá webová stránka by mala byť optimalizovaná s cieľom na získavanie návštevníkov z určitých kľúčových slov.

L

Long tailové kľúčové slová – menej časté alebo zriedkavo používané kľúčové slová
Tieto kľúčové slová sú menej časté vo vyhľadávaní ale môžu priniesť kvalitnejších návštevníkov. Človek málokedy hľadá informácie o dovolenke cez kľúčové slovo „dovolenka“, skôr bude hľadať cez kľúčové slová ako „letná dovolenka v chorvátsku“

M

Meta údaje – údaje, ktoré hovoria vyhľadávačom o čom je vaša stránka. Popisujú vašu stránku.

N

Nofollow – atribút ktorý sa používa pri odkazovaní na externé stránky v prípade že nechceme aby robot nasledoval tieto odkazy.
Nepoužívajte nofollow atribút pri prepojení na vnútorné stránky vášho webu. Použite ho pri prepojení na externé stránky, ktoré nechcete podporiť svojím PR.

P

Page title – meno vašej stránky, ktoré je viditeľné na vrchu prehliadača
Názov stránky by mal obsahovať kľúčové slová súvisiace s vašou firmou. A slová na začiatku Page Title sú dôležitejšie ako tie na konci.

PageRank – číslo od 0 do 10 pridelené spoločnosťou Google, ktoré ukazuje aká „dobrá“ je vaša stránka. Technicky je známy pod menom Google Toolbar PageRank.

PPC – Reklamný systém, v ktorom inzerent platí zakaždým, keď návštevník klikne na klikne na jeho reklamu. Klasický príklad PPC je Google Adwords.

R

RSS – skratka pre „Really Simple Syndication“.
Technológia RSS umožňuje užívateľom Internetu prihlásiť sa k odberu noviniek z webu, ktorý ponúka RSS zdroj (RSS feed, tiež RSS kanál, RSS channel). Tento zdroj sa väčšinou vyskytuje na stránkach, kde sa obsah mení a pridáva veľmi často (napríklad spravodajské servery).

Robots.txt - Súbor, ktorý dáva pokyny väčšine spiderov o tom, ktoré stránky na webe môže vyhľadávač navštíviť, ktoré nie a ktoré môže indexovať a zapamätať si.

S

Sociálne médiá – všetky stránky na internete, ktoré povoľujú interakciu medzi jednotlivcami, zdieľanie, tvorenie, komentovanie.
Najpopulárnejšími sociálnymi médiami sú Facebook, Twitter, Youtube, Flickr. Odkazy z viacerých sociálnych médií sú tiež zaradené do výsledkov vyhľadávania. Je dôležité mať správne odkazy v sociálnych médiách a starať sa o svoje účty.

Snipet - Snippet je automaticky vygenerovaný úryvok, ktorý sa vo výsledkoch vyhľadávania objavuje ako popisok danej stránky.
Pomocou META tagu description možno čiastočne ovplyvniť vygenerovaný text v danom snippet a tým výrazne zvýšiť mieru prekliknutia.

Sitemap - mapa stránok. Je to súbor s informáciou o štruktúre web stránky.

Spider - počítačový program, ktorý prechádza internet a zhromažďuje informácie o webových stránkach.

T

Traffic – návštevníci vašej stránky

U

URL je skratka z anglického Uniform Resource Locator. Určuje doménovú adresu servera, umiestnenie súboru na serveri a protokol pod ktorým sa k súboru pristupuje.


Zaregistrujte sa a získajte ešte viac!

Bezplatnou registráciou získate možnosť kedykoľvek sa vrátiť k predchádzajúcim analýzam a porovnať ich s novými výsledkami.

Naviac získate možnosť porovnávať kvalitu SEO optimalizácie vášho sídla s ktorýmkoľvek z vašich konkurentov.

Registrovať sa