Načítavam
SEO blog - kategória SEO

Základné chyby pri budovaní SEO sídla

ANALYTICS.sk   |  19.4.2011

Pri budovaní optimalizácie pre vyhľadávače existuje niekoľko chýb, na ktoré by ste si mali dávať pozor. Ešte stále robí veľa ľudí pri optimalizácii základné chyby, ktorích by ste sa mali vyvarovať (a to aj napriek množstvu informácií o SEO, ktoré sú online). Často sú tieto chyby robené v snahe dosiahnuť lepšie pozície v Googli za akúkoľvek cenu a niektoré chyby sú robené z nedostatočných znalostí o optimalizácii. Prečítajte si najčastejšie chyby, ktoré sa vám môžu stať.

Stránka používa black hat techniky

Medzi najzákladnejšie problémy webov patrí použitie black hat metód, na ovplyvňovanie výsledkov vo vyhľadávači. Black hat metódy vedia krátkodobo zvýšiť pozície sídla na kľúčové slová, no z dlhodobého hľadiska majú veľmi negatívny vplyv na sídlo. Často vedú k penalizácii webu zo strany vyhľadávača. Penalizácia sa prejavuje väčšinou stratou PageRanku, v tom horšom prípade môže Google dané sídlo natrvalo odstrániť z výsledkov vyhľadávania.

Najčastejšie formy black hat metód sú:

Neviditeľný alebo veľmi malý text
Táto technika sa prejavuje zneviditeľnením textu pre užívateľa (vyhľadávací robot text vidí v html kóde). Či sa už použije rovnaká farba textu alebo pozadia alebo 1-2px veľkosť písma efekt je rovnaký. Obrovská hustota kľúčových slov na jednom mieste. Kľúčové slová netvoria v takomto súvislý text ale iba nesúvislý zoznam vyhľadávacích dotazov. Vyhľadávacie roboty vedia dnes už s veľkou presnosťou takýto text nájsť, indentifikovať a penalizovať.

Cloaking
Cloaking je vytváranie webových stránok špeciálne pre vyhľadávacie roboty. V praxi cloaking vyzerá tak, že sa užívateľovi zobrazí iná stránka ako vyhľadávaciemu robotovi. Stránka pre robota je optimalizovaná, tak aby vyzerala pre robota dobre. Užívateľ takúto optimalizovanú stránku nevidí a podsúva sa mu iný obsah.

Keyword stuffing
Obrovská hustota kľúčových slov na stránke. Narozdiel od neviditeľného textu však užívateľ tieto slová vidí, avšak nemajú pre neho žiadny význam.

Doorway pages
Doorway pages sú stránky, ktoré neprinášajú užívateľovi relevantný obsah, ale obsahujú množstvo spätných odkazov na hlavnú stránku webu. Často používajú keywords stuffing a ďalšie blach hat metódy. Je ich jedinou úlohou je rankovať sa vo výsledkoch vyhľadávania.

Pätičkovanie
Za pätičkovanie považujeme nadmerné množstvo odkazov v päte stránky, ktoré nemajú žiadnu súvislosť s obsahom sídla. Najhoršie varianty pätičkovania je odkazovanie na stránky s explicitným obsahom, stránky kasín a stránky, ktoré sú už banované Googlom.

Flashová stránka bez HTML alternatívy

Flash je atraktívny na dizajn, ale menej prístupný pre vyhľadávače a užívateľov. Ak naozaj túžite po flashovej webstránke, mala by poskytovať aj html verziu. Vyhľadávací robot nedokáže úplne korektne čítať flash obsah, a ak ho prečíta, len ťažko mu porozumie.

Chybný tag Title

Väčšina webov má veľké problémy s Title tagom (titulky webu). Title tag (titulka webu) je jeden z najdôležitejších on page parametrov. Každá stránka webu by mala obsahovať unikátny Title tag. Title tag by nemal mať viac ako 70 znakov (vrátane postfixu "| názov domény"), a mal by obsahovať stručný popis danej stránky.

Najčastejšie chyby v Title tagu:

Žiadne titulky
Schválne si skúste v Googli vyhľadať frázu „bez názvu“. Stránka ktorá nemá titulky nemá ako dať vyhľadávačom signál o obsahu v dokumente.

Duplikujúce sa titulky
Rovnaká titulka pre každú stránku webu nie je dobrá. Web sa tak zbytočne pripravuje o možnosť napovedať vyhľadávaciemu robotovi o aký obsah ide v dokumente.

Krátke a príliš dlhé titulky
Krátke titulky nemajú šancu reflektovať obsah dokumentu, a každý znak ktorý prekročí hranicu 70 znakov v titulke, Google jednoducho ignoruje.

Titulky bez kľúčových slov
Titulky ako Vitajte na mojej stránke sú zbytočné. Titulky by mali obsahovať unikátne kľúčové slová, a mali by pomôcť ľuďom zorientovať sa na webe.

Text zložený z obrázkov

Na internete je mnoho stránok, ktoré majú položky v menu nadizajnované ako obrázky (ale aj názvy článkov a domén). Vyhľadávací robot nedokáže iba podľa obrázka rozpoznať o aký typ obsahu ide. Ak chcete vložiť obrázok ako názov dokumentu, a obrázky miesto textu použite na tieto obrázky atribúty Title a Alt. Tak dokážete napomôcť robotovi v určení obsahu a jeho indexácii.

Stránke chýba Mapa stránok

Mapy stránok nie sú často používané návštevníkmi, ale sú veľmi dôležité pre indexovanie sídla vo vyhľadávačoch. Vyhľadávací robot (Googlebot) pomocou mapy stránok efektívnejšie indexovať nové stránky.

URL adresy bez kľúčových slov

Google prikladá relatívne vysokú váhu kľúčovým slovám v URL adrese alebo sídla. Často sa dôležitosť "peknej URL adresy" podceňuje. Dynamické názvy stránok sa vyskytujú pomerne často, ale kľúčové slová v URL adresy dokumentu sú skôr výnimkou ako pravidlom.

Optimalizácia na všeobecné kľúčové slová

Majitelia webových stránok sa radi vidia na prvých pozíciách na najbežnejšie kľúčové slová ako autá, knihy, mobilné telefóny, oblečenie alebo pneumatiky. Na tieto kľúčové slová je obrovská konkurencia a nové weby sa iba ťažšie presadzujú. Ľudia viac vyhľadávajú long-tailové frázy, teda konkrétne mená kníh, konkrétnych modely áut, značky a typy telefónov (napríklad skôr ľudia hľadajú výrazy ako: „nokia c6 cena“ a nie mobilný telefón).

Zle nastavený súbor robots.txt

Existuje niekoľko pokročilých metód ako kontrolovať, ktoré stránky webu bude vyhľadávací robot indexovať a ktoré nie. Najrozšírenejším spôsobom je zápis určitých stránok do súboru Robots.txt. Súbor Robots.txt je textový súbor umiestnený v koreňovom adresári vášho webu. Zápisom do tohto súboru zabránite robotovi indexáciu niektorých podstránok webu (napr. zakázanie indexovania administračného rozhrania). Najčastejšia chyba je zlé nastavenie tohto súboru tak, že Googlebot prestane indexovať web úplne.


Zaregistrujte sa a získajte ešte viac!

Bezplatnou registráciou získate možnosť kedykoľvek sa vrátiť k predchádzajúcim analýzam a porovnať ich s novými výsledkami.

Naviac získate možnosť porovnávať kvalitu SEO optimalizácie vášho sídla s ktorýmkoľvek z vašich konkurentov.

Registrovať sa