Načítavam
SEO blog - kategória SEO

Úvod do budovania spätných odkazov - základné tipy a triky

ANALYTICS.sk   |  8.7.2011

Predstavte si svet, v ktorom by neexistovali vyhľadávače. Užívatelia by pravdepodobne na internete hľadali stránky po pamäti alebo by váš web navštevovali cez odkazy z iných stránok. Preto sa aj fulltextové vyhľadávače snažia umiesťňovať na prvé pozície webstránky, ktoré by mali najväčšiu návštevnosť vo svete bez vyhľadávačov. Takéto weby by boli populárne vďaka kvalite webu a popularite medzi ostatnými webstránkami.

Treba si uvedomiť, že budovanie spätných odkazov je beh na dlhú dobu. Ale kvalitné spätné odkazy môžu priniesť okrem pozitívneho vplyvu na vyhľadávače aj nezanedbateľné množstvo nových návštev na vašu webstránku.

Základné vlastnosti spätného odkazu, ktoré si oplatí všímať:

  • Na akej stránke sa nachádza
Kvalitnejší spätný odkaz by sa mal nachádzať v tele stránky, obklopený textom.
  • Na akú stránku smeruje
Je dôležité aby spätný odkaz smeroval vždy na konkrétnu podstránku sídla a nie na hlavnú stránku.
  • Anchor text
Textový tvar spätného odkazu – dôležíté aby obsahoval kľúčové slová
  • Ako dlho je na stránke
Kvalitnejšie spätné odkazy sa nachádzajú dlhodobo na danej stránke alebo podstránke. Neodporúča sa mesačné alebo dvojmesačné kupovanie sp. odkazov.
  • Čo je na stránke, kde mám spätný odkaz
Často sa pozabúda (aj pri budovaní vnútorného prelinkovania), že odkazujúca stránka by mala obsahovať aspoň niektoré z kľúčových slov, alebo tématicky príbuzných kľúčových slov v samotnom obsahu stránky. Optimálne v titulke, alebo v niektorom z nadpisov H1 - Hx

Ako vyzerá kvalitný spätný odkaz

Keď sa rozhodnete budovať spätné odkazy pre vaše webové sídlo mali by ste dbať na to aby spätné odkazy vyzerali ako prirodzené. Google vie veľmi rýchlo rozpoznať, ak v jednom momente vznikne obrovské množstvo spätných odkazov, ktoré sú doslova rovnaké.

Ako vyzerá prirodzený odkaz:

  • Rôzne anchor texty
  • Rôzne miesta na webe
  • Prirodzené tempo získavania
  • Tematicky podobné weby
  • Smeruje aj na hlavnú stránku aj na podstránky
  • Rovnaký jazyk ako na odkazovanej podstránke

Rady a tipy, ktoré vám pomôžu pri linkbuildingu

  • Žiadny spätný odkaz vašej webstránke neublíži
  • Dávajte pozor na koho odkazujete – pozorne vyberajte na koho odkazujete
  • Sociálne médiá sú dôležitý faktor linkbuildingu – Google vie zaindexovať rýchlejšie časťo zdieľané weby
  • Pri budovaní spätných odkazov odkazujte vždy na konkrétnu podstránku, ktorú chcete posilniť
  • Kvalitné interné prelinkovanie webu je rovnako dôležité ako externé odkazy

Platí, že linkbuilding by sa dal prirovnať k vašemu online PR. Čím máte kvalitnejší web, tým viac ľudí na vás odkazuje a píše o vás. Pri linkbuildingu platí, že dôležitejšie ako akýkoľvek nástroj, vysoký Pagerank či lacná cena odkazu je sedliacky rozum. Snaže sa budovať odkazy na váš web, tak aby ste svojim návštevníkom pomohli vyhľadať vás.

Zdroj: Will Lion


Zaregistrujte sa a získajte ešte viac!

Bezplatnou registráciou získate možnosť kedykoľvek sa vrátiť k predchádzajúcim analýzam a porovnať ich s novými výsledkami.

Naviac získate možnosť porovnávať kvalitu SEO optimalizácie vášho sídla s ktorýmkoľvek z vašich konkurentov.

Registrovať sa